خدمات مالیاتی پاسارگاد: مشاوره و وکالت - انجام تخصصی کلیه امور مالیاتی

تراکنش های بانکی و دستگاه پوز ، مشاغل ، ارث ، سلبریتی ها و بلاگرها و . . .

خدمات مالیاتی پاسارگاد: مشاوره و وکالت - انجام تخصصی کلیه امور مالیاتی

تراکنش های بانکی و دستگاه پوز ، مشاغل ، ارث ، سلبریتی ها و بلاگرها و . . .

خدمات مالیاتی پاسارگاد: مشاوره و  وکالت - انجام  تخصصی کلیه امور مالیاتی

مسعود کریمی ، وکیل و مشاور امور مالیاتی در تمام منابع
تراکنش های بانکی و دستگاه پوز ، ارث ، خانه های مسکونی و ویلاهای گران قیمت ، سلبریتی ها و . . .
( رئیس گروه مالیاتی بازنشسته - مدرس حسابداری و حسابرسی مالیاتی)
----------------------
چنانچه نگران رسیدگی مالیات بر خانه ، ویلا یا تراکنش های بانکی خود هستید یا تراکنش های بانکی و خانه و ویلای شما مورد رسیدگی مالیاتی قرار گرفته است ، عالی ترین سازوکار و قوی ترین لوایح دفاع مالیاتی را از من بخواهید. انجام مشاوره حضوری و تلفنی
تماس : 09123803352 - 09194804808
( مشاوره تلفنی رایگان است )
پیگیری و حل و فصل پرونده های مالیاتی در تخصص من است .

Masoud Karimi, lawyer and tax advisor in all sources
Bank transactions and POS device, inheritance, residential houses and expensive villas, celebrities, etc.
(retired head of the tax department - teacher of accounting and tax audit)
------------------------------
If you are worried about the tax handling of your house, villa or bank transactions, or the bank transactions and your house and villa have been taxed, ask me for the best mechanism and the strongest tax defense bills. Conducting face-to-face and telephone consultations
Contact: 09123803352 - 09194804808
(Telephone consultation is free)
Following up and settling tax cases is my specialty.

https://pasargadtaxaffairs.blog.ir/ Masoud Karimi

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران

۶ مطلب در ارديبهشت ۱۴۰۳ ثبت شده است

مهمترین جزئیات قانون مالیات بر عایدی سرمایه طلا

  • افراد هر میزان طلا داشته باشند تا زمان فروش آن مشمول این مالیات نیستند ، چون این مالیات روی سود حاصل از فروش دارایی وضع می شود.
  • هر فرد بالای 18 سال برای فروش تا 150 گرم طلا از مالیات بر عایدی سرمایه معاف است.
  • زمانی که طلا بیشتر از 150 گرم باشد ، اگر زیر یک سال فروخته شود ، 30 در صد ، بین یک تا دو سال 20 درصد و بیش از دو سال ، 10 درصد بر سود آن (پس از کسر تورم) ، مالیات وضع می شود.
  • اگر فروش طلا از طریق صورتحساب الکترونیک به صرافی مجاز یا طلا فروشی های دارای پایانه فروشگاهی انجام شود، مشمول مالیات بر عایدی سرمایه نخواهد بود.
  • معاملات اوراق بهادار طلا از مالیات عایدی سرمایه معاف است.
  • طلا فروشی ها مشمول پرداخت این مالیات نیستند.
  • مالیات بر عایدی سرمایه 3 سال پس از قانونی شدن اجرایی خواهد شد.

علاوه بر ملک و خودرو ، طلا و ارز یکی دیگر از دارایی های مشمول این مالیات است. افراد هر مقدار طلا داشته باشند تا زمان فروش آن مشمول پرداخت این مالیات نیستند. چون این مالیات روی سود حاصل از فروش دارایی وضع می شود. به طور کلی هر فرد بالای 18 سال برای فروش تا 150 گرم طلا در سال از مالیات بر عایدی سرمایه معاف است. اما اگر طلایی که قصد فروش آن را دارند از این میزان بیشتر شود ، مالیات مذکور از سود حاصل از فروش ، پس از تعدیل تورم یا به عبارتی کسر تورم از آن اخذ خواهد شد.

  • اگر فروش بیش از 150 گرم باشد، اگر زیر یک سال فروخته شود ، 30 درصد ، بین یک تا دو سال 20 درصد ، و بیش از دو سال ، 10 درصد سود آن (پس از کسر تورم) محاسبه و مالیات دریافت می شود. اگر فروش طلا از طریق صورتحساب الکترونیک به صرافی مجاز یا طلا فروشی های دارای پایانه فروشگاهی انجام شود، اساساً مشمول مالیات بر عایدی سرمایه نخواهد بود. بنابراین افراد در زمان فروش طلا باید از خریدار صورتحساب الکترونیک مطالبه نمایند و خریدار موظف به صدور صورتحساب الکترونیک برای خریدار است.
  • همچنین معاملات اوراق بهادار طلا نیز از پرداخت مالیات بر عایدی سرمایه معاف است. طبق تبصره 7 ماده 12 این طرح عایدی سرمایه حاصل از انتقال اوراق بهادار یا کالای مورد معامله در بهابازار (بورس)ها و بازارهای خارج از بهابازار(بورس) از قبیل صندوق های کالایی ، صندوق های املاک و مستغلات و گواهی سپرده سکه طلا ، مشمول مالیات موضوع این فصل نیست.
  • این طرح از طرف مجلس شورای اسلامی برای اظهار نظر به شورای نگهبان ارسال شده است. 
۰ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ ارديبهشت ۰۳ ، ۱۲:۴۶
مسعود کریمی

 

کلاهبرداری و دروغ های مالیاتی 

-----------------------------------

احتمالاً شما هم با نمونه ای از عبارات و جملات زیر در صفحات فضای مجازی برای جلب توجه مخاطبان مواجه شده اید. مثلاً :

- این دو کار را انجام بده مالیاتت بخشوده می شود!

- این سه کار را انجام دهی دیگر مالیات نمی دهی !

- بیا یادت دهم گه چگونه از پرداخت مالیات فرار کنی !

- این تراکنش ها مشمول پرداخت مالیات نمی شود. 

- این را در اظهارنامه بنویس یا این را ننویس معاف می شوی!

- این نوع فاکتور را صادر کن که مشمول مالیات بر تراکنش نشوی ! 

- این نامه را به اداره مالیات بده ، پرونده مالیاتی تو مثلاً غیب می شود!

- همه مشمول پرداخت عایدی سرمایه نیستند.

- کنترل برای ارسال اظهارنامه مالیاتی !

- رقم دقیق مالیات پرداختی طلا فروشان مشخص شد. 

- ارسال معاملات فصلی دیگه نیازی نیست.

- اظهارنامه ارسال نکن . 

-میشه به مالیات قطعی اعتراض کرد ؟؟ 

-مدیریت مالیات !

- چون معاف از مالیاتی اظهارنامه نده ! 

_اجاره نامه را اینطور بنویسی مشمول پرداخت مالیات نمی شود. 

- و  . . .  و . . . 

اکثر این صفحات مجازی توسط کسانی اداره می شود که اطلاعات مالیاتی آنها فقط در حد جلب توجه و فریب شما است . با تبلیغات و حرف های دهان پر کن به دنبال طعمه هستند. همینکه به پیج آنها سر بزنی آنها برنده خواهند بود، چه رسد به اینکه وکالت پیگیری پرونده خود را در اختیار آنها بگذاری !  به این صفحات محازی و حرف ها و ادعاهای وسوسه انگیز و دهان پر کن آنها توجه و اطمینان نکنید. انجام امور مالیاتی یک کار تخصصی و فنی است و نیاز به سالها تجربه و کار عملی در ادارات امور مالیاتی دارد. انجام امور مالیاتی در جایی تدریس نمی شود. بیشتر کسانی که در صفحات مجازی دست به اینگونه تبلیغات پر سر و صدا می زنند فاقد کارایی و توانایی لازم  برای پیگیری و انجام حرفه ای امور مالیاتی شما هستند. احتمالاً تعدادی از شما گرفتار این افراد و شیادی آنها شده اید. پیشنهاد ما این است که قبل از هر اقدامی رزومه و سوابق عملی کار مالیاتی آنها را بررسی کنید بعد تصمیم بگیرید . به حرفها و ادعاهای آنها توجه نکنید. 

 

 

 

 

۰ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ ارديبهشت ۰۳ ، ۱۱:۳۹
مسعود کریمی

لایحه دفاع مالیاتی یک متن فنی و تخصصی است. برای به دست آوردن بهترین نتیجه در فرایند دادرسی ، قوی ترین لوایح دفاع مالیاتی را از من بخواهید. من می توانم در تهیه و تنظیم لایحه دفاع مالیاتی از ابتداء تا دفاع در هیأت های حل اختلاف ، شورای عالی مالیاتی ، هیأت موضوع ماده 251 مکرر و دیوان عدالت اداری به شما کمک کنم. 

 

         هر کس می تواند در حد توانایی خود چند خط روی کاغذ بنویسد ، اسم آن را لایحه بگذارد و به اداره امور مالیاتی یا هیأت های حل اختلاف تسلیم نماید. ولی آیا می توان هر نوشته ای را لایحه به حساب آورد؟ آیا هر نوشته ای ویژگی های فنی و قانونی یک لایحه دفاع مالیاتی را دارد؟ و می تواند نتیجه ای را که انتظار می رود به دنبال داشته باشد ؟ آیا هر کسی که مدعی بود شرایط لازم برای تدوین و تحریرلوایح دفاع مالیاتی را دارد؟ لوایح دفاع مالیاتی یک دل نوشته نیست یک متن فنی و تخصصی است که فاکتورها و عوامل بسیاری در آن دخیل هستند. 

در اینجا برای آگاهی مؤدیان محترم مالیاتی و دانشجویان رشته حسابداری مالیاتی برخی موارد شکلی و محتوایی در لایحه دفاع مالیاتی به شرح ذیل به صورت فهرست آمده است.

           لایحه حرفه ای بایستی دارای مقدمه کامل ، متن اصلی حاوی موارد مورد اعتراض و درخواست ها ، مستندات  . . . و تقاضای نهایی باشد. تحریر و تدوین لوایح با توجه به مراجع مورد نظر می تواند کاملاً متفاوت باشد. لوایح تقدیمی به اداره امور مالیاتی یا هیأت حل اختلاف مالیاتی با لوایح تسلیمی به شورای عالی مالیاتی یا هیأت موضوع ماده 251 مکرر قانون م.م  یا دیوان عدالت اداری مراتب شکلی و محتوایی خاص خود را دارد که این لوایح را از یکدیگر کاملاً متفاوت می سازد. 

  • در لایحه دفاع مالیاتی بایستی موارد اعتراض و درخواست ها  با دقت تعیین و لحاظ شده باشد.
  • لایحه دفاع مالیاتی بایستی مبتنی بر مواد قانونی و تبصره های مرتبط  در انطباق با موارد مورد اعتراض باشد.
  • در لایحه دفاع ، مستندات پیوست شده باید حاوی شماره های ثبت و تاریخ دقیق  باشد.  
  • لایحه نباید شامل توضیح واضحات و شرح ماوقع پرونده که در اختیار اداره یا هیأت قرار دارد باشد. مگر در موارد استثناء که نتیجه ی مشخص بتوان از آن بدست آورد.
  • لایحه جای گله گزاری شخصی از این و آن و قصه پردازی نیست.
  • لایحه  باید موجز و تا حد ممکن کوتاه و مستقیم اصل مطلب را نشانه بگیرد.
  • لایحه بایستی با انشاء صحیح و کاملاً محترمانه با حروف و اندازه مناسب تحریر و در یک طرف کاغذ با درج صفحات آن تایپ شود. لایحه دست نویس به هیچ عنوان پیشنهاد نمی شود.
  • هر لایحه دفاع مالیاتی یک نسخه منحصر بفرد و مختص همان پرونده است. برای تمام پرونده های مالیاتی نمی توان یک نسخه واحد تجویز کرد.
  • هر لایحه دفاع مالیاتی    .................................
  • می توان موارد بسیاری دیگر را بر شمرد که در لایحه بایستی در نظر گرفته شود که در حوصله این نوشتار نیست. به هر صورت می توان گفت: یک لایحه غیر فنی و ناقص و غیر تخصصی می تواند موجب اطاله بی مورد رسیدگی و به انحراف کشیدن مسیر دادرسی و بی نتیجه ماندن اهداف بشود.
  •  ویژگی بهترین نویسنده و تدوین گر لوایح مالیاتی :
  1. سابقه عضویت در کادر تشخیص مالیات در سمت و پست های مختلف
  2. تحصیلات مرتبط آکادمیک
  3. تجربه رسیدگی یا کارشناسی یا صدور رأی در ادارات امور مالیاتی و هیأت های حل اختلاف مالیاتی
  4. جدیت ، مسئولیت پذیری ، وقت شناسی ، تسلط براطلاعات مالیاتی و کاربری فضای مجازی

 

۰ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ ارديبهشت ۰۳ ، ۱۰:۰۳
مسعود کریمی

 

لایحه دفاع مالیاتی و شرایط لازم

-------------------------------

            هر کس می تواند در حد توانایی خود چند خط روی کاغذ بنویسد ، اسم آن را لایحه بگذارد و به اداره امور مالیاتی ، هیأت های حل اختلاف یا (مراکز دادرسی مالیاتی) تسلیم نماید. ولی آیا می توان هر نوشته ای را لایحه به حساب آورد؟ آیا هر نوشته ای ویژگی های فنی و قانونی یک لایحه دفاع مالیاتی را دارد؟ و می تواند نتیجه ای را که انتظار می رود به دنبال داشته باشد ؟ آیا هر کسی که مدعی بود شرایط لازم برای تدوین و تحریرلوایح دفاع مالیاتی را دارد؟ لوایح دفاع مالیاتی یک دل نوشته نیست یک متن فنی و تخصصی است که مؤلفه و عوامل بسیاری در آن دخیل هستند. 

در اینجا برای آگاهی مؤدیان محترم مالیاتی و دانشجویان رشته حسابداری مالیاتی برخی موارد شکلی و محتوایی در لایحه دفاع مالیاتی به شرح ذیل به صورت فهرست آمده است.

           لایحه حرفه ای بایستی دارای مقدمه کامل ، متن اصلی حاوی موارد مورد اعتراض و درخواست ها ، مستندات  . . . و تقاضای نهایی باشد. تحریر و تدوین لوایح با توجه به مراجع مورد نظر می تواند کاملاً متفاوت باشد. لوایح تقدیمی به اداره امور مالیاتی یا هیأت حل اختلاف مالیاتی با لوایح تسلیمی به شورای عالی مالیاتی یا هیأت موضوع ماده 251 مکرر قانون م.م  یا دیوان عدالت اداری مراتب شکلی و محتوایی خاص خود را دارد که این لوایح را از یکدیگر کاملاً متفاوت می سازد. 

  • در لایحه دفاع مالیاتی بایستی موارد اعتراض و درخواست ها  با دقت تعیین و لحاظ شده باشد.
  • لایحه دفاع مالیاتی بایستی مبتنی بر مواد قانونی و تبصره های مرتبط  در انطباق با موارد مورد اعتراض باشد.
  • در لایحه دفاع ، مستندات پیوست شده باید حاوی شماره های ثبت و تاریخ دقیق  باشد.  
  • لایحه نباید شامل توضیح واضحات و شرح ماوقع پرونده که در اختیار اداره یا هیأت قرار دارد باشد. مگر در موارد استثناء که نتیجه ی مشخص بتوان از آن بدست آورد.
  • لایحه جای گله گزاری شخصی از این و آن و قصه پردازی نیست.
  • لایحه  باید موجز و تا حد ممکن کوتاه و مستقیم اصل مطلب را نشانه بگیرد.
  • لایحه بایستی با انشاء صحیح و کاملاً محترمانه با حروف و اندازه مناسب تحریر و در یک طرف کاغذ با درج صفحات آن تایپ شود. لایحه دست نویس به هیچ عنوان پیشنهاد نمی شود.
  • هر لایحه دفاع مالیاتی یک نسخه منحصر بفرد و مختص همان پرونده است. برای تمام پرونده های مالیاتی نمی توان یک نسخه واحد تجویز کرد.
  • هر لایحه دفاع مالیاتی    .................................
  • می توان موارد بسیاری دیگر را بر شمرد که در لایحه بایستی در نظر گرفته شود که در حوصله این نوشتار نیست. به هر صورت می توان گفت: یک لایحه غیر فنی و ناقص و غیر تخصصی می تواند موجب اطاله بی مورد رسیدگی و به انحراف کشیدن مسیر دادرسی و بی نتیجه ماندن اهداف بشود.
  •  ویژگی بهترین نویسنده و تدوین گر لوایح مالیاتی :
  1. سابقه عضویت در کادر تشخیص مالیات در سمت و پست های مختلف
  2. تحصیلات مرتبط آکادمیک
  3. تجربه رسیدگی یا کارشناسی یا صدور رأی در ادارات امور مالیاتی و هیأت های حل اختلاف مالیاتی
  4. جدیت ، مسئولیت پذیری ، وقت شناسی ، تسلط براطلاعات مالیاتی و کاربری فضای مجازی
۰ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ ارديبهشت ۰۳ ، ۱۴:۱۹
مسعود کریمی

خانه و اتومبیل های لوکس

 

برای گرفتن بهترین نتیجه در پرونده های مالیاتی با ما تماس بگیرید. 

 

تراکنش های بانکی

 

برای گرفتن بهترین نتیجه در پرونده های مالیاتی با ما تماس بگیرید. 

 

برای گرفتن بهترین نتیجه در پرونده های مالیاتی با ما تماس بگیرید. 

 

۰ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۶ ارديبهشت ۰۳ ، ۰۹:۴۹
مسعود کریمی

 

میزان معافیت مالیات بر درآمد مشاغل عملکرد سال 1402

------------------------------------------------------

میزان معافیت مالیات بر درآمد مشاغل موضوع ماده (101) قانون مالیات‌های مستقیم مربوط به عملکرد سال 1402، مبلغ ۴۷۵,۰۰۰,۰۰۰ ریال (چهارصد و هفتادوپنج میلیون ریال) تعیین‌شده است.

نحوه محاسبه مالیات بر درآمد مشاغل سال ۱۴۰۲ مشاغلی که اظهارنامه عملکرد ارسال می‌کنند.

اظهارنامه شامل اطلاعاتی مانند درآمدها، هزینه‌ها، سود و زیان، وضعیت مالی و سایر عوامل مرتبط با عملکرد شخص حقیقی یا حقوقی است.  

مالیات بر در آمد اشخاص حقیقی طبق آخرین بخشنامه ۱۴۰۲ قانون بودجه کشور با نرخ های زیر محاسبه می شود.

 

نرخ مالیات

از (ریال)

تا (ریال)

۰

۱,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰

معاف

۱,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰

۱,۶۸۰,۰۰۰,۰۰۰

۱۰%

۱,۶۸۰,۰۰۰,۰۰۰

۲,۷۶۰,۰۰۰,۰۰۰

۱۵%

۲,۷۶۰,۰۰۰,۰۰۰

۴,۰۸۰,۰۰۰,۰۰۰

۲۰%

۴,۰۸۰,۰۰۰,۰۰۰

نسبت به مازاد

۳۰%

 

مشاغلی که فرم تبصره ماده ۱۰۰ ارسال می‌کنند

بر اساس تبصره  ماده 100 قانون مالیاتهای مستقیم برخی از کسب‌و‌کارها از شرایط پرداخت مالیات مقطوع یا عدم نیاز به ارسال اظهارنامه مالیاتی و ارائه دفاتر قانونی برخوردار خواهند شد. به عبارتی دیگر این مالیات اشخاص حقیقی به صورت مقطوع و بر اساس استعلام درآمد از حساب‌های بانکی و بررسی مالیات پرداختی سال‌های قبل محاسبه و مطالبه می‌شودصاحبان مشاغلی که مجموع فروش کالا و ارائه خدمات آن‌ها در سال ۱۴۰۲، حداکثر ۶۷,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال (صد برابر معافیت موضوع ماده ۸۴ ق.م.م در سال عملکرد) باشد مشمول این مالیات (تبصره ماده 100) هستند. 

مبلغ معافیت مالیات بر در آمد حقوق برای سال ۱۴۰۲

مبلغ معافیت مالیات بر در آمد حقوق برای سال ۱۴۰۲، معادل ۶۷,۲۰۰,۰۰۰ تومان (۶۷۲,۰۰۰,۰۰۰ ریال) بود و کلیه صاحبان مشاغلی که مجموع فروش کالا و ارائه خدمات آن‌ها در سال ۱۴۰۲، حداکثر ۶۷,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال (صد برابر معافیت موضوع ماده ۸۴ ق.م.م در سال عملکرد) باشد مشمول این مالیات (تبصره ماده 100) هستند. 

زمان و مهلت ارائه اظهارنامه مالیات بر در آمد مشاغل

مهلت ارسال برای مودیان مالیاتی در هر دو روش ارسال اظهارنامه مالیاتی یا فرم تبصره ماده ۱۰۰ برای هر سال، تا پایان روز ۳۱ خرداد ماه سال بعد است.

مالیات بر در آمد اشخاص حقوقی (شرکتها )

اشخاص حقوقی همچون شرکت‌ها، موسسات یا افرادی هستند که موظف به نگهداری دفاتر قانونی به شرح ماده ۱۰۵ مشمول مالیات هستند.

ماده ۱۰۵: جمع درآمد شرکت‌ها و درآمد ناشی از فعالیت‌های انتفاعی سایر اشخاص حقوقی که از منابع مختلف در ایران و یا خارج از ایران تحصیل می‌شود، پس‌از کسر زیان‌های حاصل از منابع غیر معاف و کسر معافیت‌های مقرر به نرخ ۲۵ درصد مشمول مالیات است. ( توجه : در صورتی که در فهرست اینتاکد ) برای نوع فعالیت شرکت ضریب سود فعالیت تعریف شده باشد ، ملاک محاسبه سود اشخاص حقوقی بر مبنای همان اینتاکد انجام می شود.

نحوه محاسبه مالیات بر درآمد اشخاص حقوقی (شرکت‌ها) سال ۱۴۰۲

اشخاص حقوقی یا شرکتها باید هزینه‌های مربوط به درآمد غیر معاف خود را از درآمدهای معاف خود کسرکنند تا درآمد مشمول مالیات یا سود آن فعالیت که مشمول مالیات است محاسبه شود. سپس بر اساس ماده ۱۰۵ ق.م.م که نرخ مالیات بر درآمد 25 درصد است مالیات را محاسبه و پرداخت نمایند.

زمان و مهلت ارائه اظهارنامه مالیات بردرآمد اشخاص حقوقی

طبق ماده ۱۱۰ قانون مالیات کشور، اشخاص حقوقی (شرکت‌ها) موظف‌اند اظهارنامه، ترازنامه و حساب سود و زیان متکی به دفاتر و اسناد و مدارک خود را حداکثر تا چهار ماه پس‌از سال مالیاتی (تا ۳۱ تیر ماه) همراه با فهرست هویت شرکا و سهامداران و حسب مورد میزان سهم‌الشرکه یا تعداد سهام و نشانی‌ هر یک از آن‌ها را به اداره امور مالیاتی که محل فعالیت اصلی شخص‌حقوقی در آن واقع است تسلیم نمایند.

نحوه محاسبه مالیات بر درآمد اجاره املاک

درآمد سالیانه مشمول مالیات

درصد مالیات

تا ۵۰ میلیون تومان

۱۵ درصد

۵۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان

۲۰ درصد

بیشتر از ۱۰۰ میلیون تومان

۲۵ درصد

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نحوه محاسبه مالیات بر درآمد حقوق 1402

در پایان هر سال قوانین محاسبه مالیات حقوق تغییر می‌کند. این محاسبه بر اساس جدول زیر خواهد بود.

 

ماهانه-ریال

نرخ مالیات

از

تا

۰

۷۰,۰۰۰,۰۰۰

معاف

۷۰,۰۰۰,۰۰۰

۱۴۰,۰۰۰,۰۰۰

۱۰%

۱۴۰,۰۰۰,۰۰۰

۲۳۰,۰۰۰,۰۰۰

۱۵%

۲۳۰,۰۰۰,۰۰۰

۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰

۲۰%

۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰

نسبت به مازاد

۳۰%

 

 

۰ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۷ ارديبهشت ۰۳ ، ۰۹:۵۲
مسعود کریمی